SAOPCENJAfin1

Policijski službenici Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona, u posljednje vrijeme su zaprimili određeni broj prijava od građana, da su prevareni putem SMS poruka, te da im je sa bankovnog računa otuđen novac.

Naime, građani dobiju SMS poruku sa telefonskog broja koji ne pripada području Bosne i Hercegovine u kojoj se navodi da je paket ili pošiljka stigla u skladište i da zbog nepotpunih podataka nije mogao biti uručen, te se traži da ažurirate podatke o svojoj adresi u roku od 24 sata. U poruci se nalazi link koji vodi na stranice koje izgledaju kao stranice BH pošte, brze pošte i slično tome, ali se u stvari radi o lažnim stranicama koje kriminogena lica kreiraju isključivo radi prevare. Kada žrtva popuni podatke, otvara se prozor u koji je potrebno upisati broj bankovne kartice, što žrtva nerijetko i učini, nakon čega dođe do otuđenja novca sa bankovnog računa žrtve.

Lažne poruke i obavijesti su prepoznatljive po sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi i uglavnom sadrže pravopisne i gramatičke greške. Posebnu pažnju obratite ukoliko vam se u poruci traži da unesete podatke sa vaše bankovne kartice, jer u tom slučaju vrlo brzo će sa vašeg računa biti otuđen novac.

Ranije smo upozoravali i na druge načine internet prevara, a kao najčešći jeste kupoprodaja putem paltforme "OLX", pa s toga ponovo oprez i na ovaj vid prevare. Naime, građanima koji prodaju robu putem platforme "OLX", javljaju se lica sklona prevarama, putem aplikacija "Viber", WhatsApp" ili drugih aplikacija za komunikaciju, predstavljajući se kao potencijalni "kupci". Nakon kraće konverzacije, "kupci" pišu da su zainteresovani za kupovinu artikla, žrtvi prevare šalju link-poveznicu sa uputom da je potrebno da otvore link kako bi dogovorili uplatu za artikl koji se prodaje. Nakon što žrtva prevare otvori link, učita se stranica koja je po svom izgledu slična stranici "OLX" ili "BH Pošta". Žrtve dovedene u zabludu, misleći da se radi o pravoj stranici, po uputama kupca unose sve podatke kao što su: ime i prezime, broj bankovne kartice i CVC broj, kao i druge podatke koji su potrebni da "kupac" realizuje svoju namjeru prevare. Nakon što unese tražene podatke od žrtve se zahtijeva da potvrdi ponuđenu opciju o završenoj kupovini, pa čak i da potvrdi kupovinu putem koda koji se pošalje na mobilni telefon.

Takođe, uočen je veći broj prevara i na način da se na društvenim mrežama (Facebook i Instagram) objavljuju ponude za "sigurne" dobitke na kladionicama. Žrtve kontaktiraju pomenute "ponuđače", te po uputama, uglavnom putem Western Uniona šalju novac ponuđaču da bi dobili podatak o rezultatima utakmica koje tek trebaju da se odigraju.

Kako ne bi postali žrtve opisanih prevara posebno upozoravamo građane na sljedeće;

- Sa posebnim oprezom da ustupaju podatke sa bankovne kartice, jer u protivnom isti se

mogu zloupotrijebiti i omogućiti neovlašteno skidanje novca sa računa,

- Da ne ustupaju lične podatke nepoznatim osobama i subjektima,

- Da ne slikaju lične dokumente i bankovne kartice i ne šalju ih nepoznatim osobama

koliko god ponuda koju ste dobili bila privlačna,

- Da ne uplaćuju novac nepoznatim osobama za sumnjive usluge ili ucjene,

- Da ne upisuju podatke svoje bankovne kartice na stranicama na koje vas je odveo link iz

nečije poruke ili sa društvene mreže, jer BH pošta ili neki drugi servis ili služba ne traže

od svojih korisnika lične podatke u smislu broja kartice i druge sigurnosne podatke.

Takođe pozivamo sve građane da u svim slučajevima kada su žrtva prevare ili pokušaja prevare izvršene na opisane načina da o tome odmah obavijeste nadležnu policijsku stanicu.

                                                                                                                                Odsjek za odnose sa javnošću, analitiku i planiranje